2012. július 3., kedd

Málnaecet házilag


Hőség van, ezért most lekvár helyett ikább ezt hoztam Nektek:
Málnaecet. Mióta a gránátalmaecetet elkészítettem, azóta várom a málnát, hogy végre valahára elkészíthessem a saját házi ecetemet belőle. Még sosem volt szerencsém próbálni, és mivel az ára is elég borsos, (már ahol venni lehet) gondoltam, inkább megvárom a málnaszezont, és így töredék áron jutok hozzá. Így is lett!

Még az enyém is érlelődési idő alatt áll, de már így is kezdi szépen átvenni a málna ízért az ecet. Míg elkészül, addig is megosztom Veletek az elkészítését, (ami természetesen pofonegyszerű)  hogy aki el szeretné készíteni, találjon még hozzá málnát.







500 gr málna
1/2 liter fehérborecet

Szép, egészséges málnaszemeket egy zárható (befőttes) üvegbe tesszük. (a málnát nem szabad megmosni) Fogjuk a fehérborecetünket és nyakon öntjük. A málna az ecetben legyen, ha neadjIsten kilógna belőle, egy kanállal nyomkodjuk alá.

Naponta össze kell rázni, legalább egyszer, de ha tudjuk, többször is lehet, nem fog megártani neki. 3 hét érlelődésre van szüksége szobahőmérsékleten, utána leszűrjük, és mehet a sötét kamrába.

Aki úgy gondolja, tehet hozzá még egy evőkanálnyi cukrot, de az ecet, az ecet ugye...



Én most két hétnél tartok kb, ha kész lesz, teszek fel képet róla.





Leszűrtem, ilyen lett! nekem tetszik! :)





5 megjegyzés:

  1. De jó lehet :) Nagyon különleges :)

    VálaszTörlés
  2. Jajj brutális ízű lehet, kipróbálom az tuti! Már most enném valami salin:)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg különleges, nagyon finom lehet. Még soha nem ettem, gondolom, saláták ízesítésére lehet használni, ugye?! :)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem az ilyen egyszerű és nagyszerű dolgokat. Épp most pakoltam tele kaporvirággal és málnával, meg ribizlivel egy üveg ecetet.

    VálaszTörlés
  5. üldögélnek a málnáim az ecetben, neked köszönhetően:)

    VálaszTörlés