2011. november 18., péntek

Körtebefőtt


Gyönyörű körtéket kaptunk a nagyszülők telkéről. Így adta magát, hogy csináljak belőle egy kis körtebefőttet. Több szakácskönyvet (régieket és újakat is) végiglapoztam, hogy a legegyszerűbbet megtaláljam. Egy 1957-es Gazdaasszonyok könyvében szerepelt a számomra legmegfelelőbb, a legegyszerűbb, és tartósítószer mentes. Ehhez hozzátettem a saját fűszerezésem. (Nem mellékesen, miközben daraboltam a kis falatkákat, a hulladékot elmajszoltam, így a napi gyümölcsadagom is megvolt :))






1 kg körte
1 liter víz
30 dkg cukor
1 citrom
1 rúd fahéj
1 tk szegfűszeg

A körtéket megmossuk, meghámozzuk, kimagozzuk. Én karalábévájóval kis falatokat vájtam, de ez amellett, hogy pepecselős munka, sok-sok hulladékkal jár. A körte természetesen maradhat negyedekben vágva is. Egy lábosba vizet teszünk, hozzáadjuk a citrom levét, és a cukrot, majd a feldarabolt körtéket is mielőtt még megbarnul. A gyümölcsöt pár percig főzzük. Ha több körténk van, akkor részletekben is megfőzhetjük őket, ami már kész van, meleg, tiszta üvegbe töltjük. Amint az üveg megtelik körtével és lével, szárazdunsztba rakjuk. (vagyis jól betekerjük takarókkal, és 1-2 napig nem bántjuk, amíg kihűl)



3 megjegyzés:

  1. Tök jó ez az oldal mert itt a diákok sok szorgalmit készithetnek! Köszi! Klári 12 éves

    VálaszTörlés
  2. Igen nagyon jó...Épp itt ülünk egymásmellet és innen írunk szorgalmit...Üdv:moncsi

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam és nagyon bejött az egész családnak. Most gyártom folyamatosan télire... ha addig kitart egyáltalán! :)

    VálaszTörlés