2012. május 23., szerda

Bodzavirágos eperlekvár - a kötelező kör :)


Már tavaly is szerettem volna kipróbálni, de csak idén sikerült. Azt hiszem ezentúl MINDIG főzök be ilyen lekvárt, mert ez valami elképesztő finom :) Még a finnyás gyermekem sem tudta abbahagyni, sőőőt, még az Apjuknak is "muszáj" volt megkóstolnia, és többször is hangsúlyozta, hogy hmmmmmm, ez naggggyon jóóóóó! Ennél több azt hiszem nem is kell. Egy nap alatt elfogyott egy üveggel, úgyhogy pótolnom kell, sőt, (rokonok, barátok, ha olvastok, ezt most ugorjátok át :) vsz karácsonyra is teszek el kis üvegekkel. Tavaly ugyanis mindenki házi készítésű finomságokat kapott, és örültek neki, sőt még ízlett is Nekik :):) Nektek is csak ajánlani tudom, hogy már nyáron készülődjetek egy kicsit az ünnepekre. Egy kis üvegcse piros lekvár a hideg téli napokon szabályosan felmelegíti az embert (engem legalábbis.. :)

Szóval a recept:  a szokásos bonyolultságú :) pikk-pakk megvan. A bodzát lehet érezni, az illata is megvan, de mégsem nyomja el az epret. Tökéletes összhang! Finom, selymes lekvár. Kb. 4 kis üveg lesz belőle.






1 kg eper
240 gr cukor
8-10 db bodzavirág
1 citrom
1 csomag 3:1 Dzsemfix

Az epret megmossuk, kisebb darabokra vágjuk, majd a cukorral és a zselésítővel összekeverjük. Én egy kicsit rádolgoztam a botmixerrel, hogy ne legyenek benne őrült nagy darabok, de azért kisebbeket hagytam benne.
A bodzáról tudtam, hogy nem főút mellől származik, hanem a nagymama kertjéből, és még bogaras sem volt, ezért meg sem mostam, hanem az epres lábos felett fogtam, és beletépegettem a kis virágokat. Ettől ne féljetek, meglepően gyorsan megy, és ha egy kis szár benne is marad, attól nem lesz semmi bajunk :) (de nem megy bele)
Felforraljuk, és főzzük még  3-5 percig. A habot levesszük, és a lekvárt tiszta üvegbe töltjük. Az üvegeket 5 percre fejtetőre állítjuk, majd mehet a polcra. (aki szeretné dunsztolhatja is, de a dzsemfixxel nem kötelező)



 { Én a  lekvárfőzést mindig úgy kezdem, hogy a legnagyobb lábosomba belerakom az üvegeket a tetejükkel, és egy kis citromsavval együtt főzöm őket. A citromsav a vízkövesedés ellen jó, így legalább átlátható marad az üveg. :) A lekvárnak meg nem árt. Addig rotyognak az üvegek, amíg a lekvár már majdnem kész, akkor egy csipesszel kihalászom, majd bele a forró lekvárt. }



9 megjegyzés:

  1. Micsoda kombináció! Pont az előbb olvastam egy epres bodza szörpöt, hát most aztán végképp neki kell állnom mind a kettőnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tényleg nagyon finom, én holnap készítem a következő adagot ;)

      Törlés
  2. Hát, ha nem írtad volna, hogy kötelező, valószínűleg akkor is készítenék! :) Ahogy megpróbálom elképzelni az ízét, valami mennyei lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban az! :) Biztos Nektek is ízleni fog :)

      Törlés
  3. Nagyon fincsi lehet! És külön tetszik hogy nincs benne annyi cukor!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is azért pártolom többször a zselésítő használatát, mert nem kell bele annyi cukor :) De azért hagyományosan is készítek még ezt-azt.

      Törlés
  4. Ez egy eszméletlenül finom lekvár. Én is készítettem, mindenki oda volt érte, aki kóstolta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már most sajnálom, hogy nem csináltam belőle legalább 50 üveggel...:( igaz, sajnos nem tudnám hová tenni ;)

      Törlés
  5. Nagyon finom lett. Mindenki imádja. Köszönöm.

    VálaszTörlés