2011. november 2., szerda

Egyszerű csipkebogyólekvár


Kezdetnek a legsziszifuszibb lekvár - gondolhatnánk, pedig nem! A könyvekben és a neten úgy kezdődik majdnem mindegyik recept, hogy vágjuk félbe, és magozzuk ki a szemeket. És akkor itt abba is hagytam az olvasást, feladtam, hogy az életben hecsedli-lekvárt készítsek. Egyszer azonban rábukkantam! Csak megpucolni kell a bogyókat, magozni nem. Na, ezt ki kell próbálnom! Tényleg, gyorsan megy, és eszméletlenül finom lett! Mellette még arra is volt időm, hogy süssek egy kis házi, aszalt meggyes kalácsot is. Remek kis reggelim volt! :)
Aki még teheti, gyorsan szedjen egy kis csipkebogyót!




500 gr csipkebogyó (tisztítás előtt)
100 gr cukor
1/2 tasak 3:1 zselésítő 
1 tk fahéj
pár csepp citromlé


A bogyókat megmostam, és a két végét eltávolítottam. Lábosba tettem és annyi vizet öntöttem rá, amennyi elfedte. Addig főztem, amíg puha nem lett, kb 1-1,5 órányit. (A főzővizet közben lehet pótolni.) Eközben egy nagy lábosban elkezdtem kifőzni az üvegeket. Amikor a bogyók kézzel összenyomható puhaságúak lettek, húsdarálón ledaráltam, majd  egy kis vizet (kb 2-3 dl-t) öntöttem a péphez, és újra feltettem főni. Amikor ez is összerottyant, átpasszíroztam egy szűrőn. Mivel korábban adtam hozzá még egy kis vizet, ezért nem lett olyan sűrű, tömör pép, így könnyen át is lehetett passzírozni. Ilyenkor kell lemérni a tiszta gyümölcsöt, ami nekem 0,5 kg körül mozgott. Így csak egy fél tasak zselésítőt adtam hozzá, 100 gr cukrot, (mert nem szeretem a túl édes dolgokat)  fahéjat és pár csepp citromlevet. forrástól számítva 2 percig főztem, majd a meleg tiszta, csírátlanított üvegekbe töltöttem, 3 percre fejre állítottam, és kész! Ebből a mennyiségből 2 kis üveg lekvár lett.

5 megjegyzés:

  1. az első nekifutásom nekem is az volt, h levagdostam mindkét oldalát. Aztán megkérdeztem az erdélyi ismerőst, h akkor ő hogyan is csinálja, na ő áztatja egy éjszakán át. Eztán már én is így készítem, de azért még akkor is van vele dolog!!! De megéri!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm sz ötletet Kinga! :) Jókor jött, mert bár még jócskán a csipkelekvár készítés előtt állunk, de mindenképp szeretnék idén is készíteni. A Te útmutatásaid alapján fogom csinálni! :))

      Törlés
  2. én kétszer paszírozok, egyszer a paradicsompaszírozón, egyszer pedig a szőrszitán, h még véletlen se maradjon szöszmösz benne... http://kulinarisizbombak.blogspot.hu/2011/01/csipkebogyo-lekvar.html

    VálaszTörlés
  3. A fahéj szerintem nem való hozzà. Elveszíti a jellegét. Tartósító se kell hozzà. Elég a pektin, vagy egy birsalma.

    VálaszTörlés