2011. november 4., péntek

Fügelekvár - dióval és vörösborral


Mondhatjuk, eléggé nagy szerencsénk van: budapesti létünkre nagyon egyszerűen juthatunk friss fügéhez - csak a kertünkbe kell lemenni, és leszedegetni a fügefáról. :) Köszönjük ezt a a bácsinak, akinek a lakását megvettük, és aki teleültette mindenféle növénnyel a társasház kertjét. Egyik nap a gyerekekkel kint bóklásztunk, amikor ránéztem a fügefára, és hát csodaszép lila fügéket pillantottam meg. Na, ez munkára sarkallt, és meg is találtam a nekem szóló receptet.





0,5 kg érett füge
2 evőkanál citromlé
70 gr cukor
8 gr zselésítő (kb 1/3-ad zacskó)
2 marék dió
1 pohár vörösbor

A fügéket megmostam, megszárítottam, majd a héjával együtt feldaraboltam. A diót egy száraz serpenyőben megpirítottam, majd apróra vágtam. A fügéhez kimértem, és hozzáadtam  a zselésítőcukrot, a cukrot, és a diót, és jól összenyomkodtam a kezemmel, majd kb. 0,5 órát állni hagytam. Közben kifőztem 2 kisebb üveget. A fügés keveréket felforraltam, majd hozzáadtam a citromlevet és a vörösbort, és még egyet rottyantottam rajta. A lekvárt forró üvegbe töltöttem, fejre állítottam, és elraktároztam. :)
Pirítóshoz, kecskesajthoz isteni!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése