2011. november 5., szombat

Fűszeres birsalmalekvár


Birsalmából talán 2 évvel ezelőtt ettem lekvárt éltemben először. Addig csak kompótként, vagy sütve fogyasztottam. Azonban anyósom egyik találkozásunkkor hozott magával egy üveggel, na, akkor az egész család megszerette. Most a nagymama kertjéből hozattam egy kis birsalmát, és gondoltam egy kicsit fűszeresen készítem el. Aki nekiáll a birsalma lekvár készítésnek, és ketté választja a pépet, egy füst alatt birsalmasajtot is készíthet. Én is így tettem, a végeredmény majd később kerül színre. :)





0,5 kg birsalma kimagozva
80 gr cukor
8 gr zselésítő cukor
2 evőkanál citromlé
1 cs vaníliás cukor
1 tk őrölt szegfűszeg
1 tk őrölt fahéj

A birsalmát megmostam, és kis darabokra vágtam a héjjával együtt. Annyi vízben feltettem főzni, ami épp ellepte. Mikor megpuhult (kb 0,5-1 óra), kiemeltem a vízből a kis kockákat, és botmixerrel összepépesítettem. A főzővízbe visszazúdítottam a pépet, a cukrokkal együtt (aki nem akar zselésítőt használni, nem muszáj, magától is hamar összeáll, mivel a birsnek nagyon magas a pektintartalma), majd a fűszereket és a citromlevet is hozzáadtam. Így felforraltam, 2-3 percig főztem, majd a szokásos módon forró üvegbe töltöttem, lezártam, fejre állítottam.
A fűszerektől finom karácsonyi hangulata és íze lett.  Próbáljátok ki!

2 megjegyzés: