2012. július 18., szerda

Málna-áfonya-szeder lekvár


Egyik nap az üres üvegeket pakolásztam a szekrényben, amikor megakadt a szemem az egyik kupakon, melyen szeder, málna és áfonya volt. Nem sokat teketóriáztam, málna volt otthon egy kis dobozzal, vettem még hozzá egy kis egységnyi áfonyát és szedret a zöldségesnél. Délután már együtt csücsültek kinyomkodva a cukorban, másnap pedig dunsztban várták a sorsukat.

Az arányokat most a zöldségesnél kapott kis doboz mérete adta, illetve az, hogy mennyi egészséges szemet találtam bennük. De bármelyik kedvenc gyümölcs irányába el lehet tolni. 




125 gr málna
200 gr áfonya
150 gr szeder
120 gr cukor
1-2 ek citromlé

A málna kivételével megmostam a gyümölcsöket, majd egy tálban mindegyiket összekevertem, kézzel kicsit összenyomkodtam, a cukrot hozzáadtam, és elkevertem. Egy éjszakára lefedve a hűtőben hagytam őket érni.

Másnap egy lábosba öntöttem, hozzáadtam a citromlevet, majd főztem-főztem zselésedésig. (Mikor a hideg tányérra csepegtetve már nem folyik szét a lekvár akkor jó.) Lehaboztam, tiszta üvegbe töltöttem, 5 percre fejtetőre állítottam, majd mentek a száraz dunsztba. Sajnos nem lett belőle sok csak 2 kicsi üveg, de ez a főzés most ad hoc jött.

Bátran ajánlom mindenkinek, bármilyen arányban, bármennyi mennyiségben! :)








11 megjegyzés:

  1. piros is, bogyós is... engem nagyon meggyőztél. Lesz próba nálam is:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom! :) Megyek is bogyósokat venni, amíg még lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, most már igyekezni kell, a málna már a végét járja... :(

      Törlés
  3. Bár csak most keveredtem ide, de már jó néhány receptet mentettem. Most éppen szilvadömping van a kertben. Lekvárt nem én főzök (a noszvaji nénikék, rézüstben), van valami ötleted a szokványos fahéjas szilvabefőttön kívül? Köszönöm! Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kati! Örülök, hogy ide találtál! :)Na igen, mindenhol kicsit máskor van az érés...én még nem jutottam el a szilvához.
      Anyósom szokott eltenni ecetes szilvát savanyúságként. (lehet esetleg fokhagymával is tölteni, ha szeretitek) Én meg ettem már szilva-chutneyt is. Vagy vörösboros szilva befőtt?

      Törlés
  4. Köszönöm a választ és az ötletet. 16 üveg sima befőttön épp most vagyok túl, van benne rozmaringos, fahéjas, szegfűborsos és rumos. Holnap jön egy ecetes kisérleti adag, fokhagyma nélkül, de ez is kap szegfűborsot. És mit gondolsz, működne, ha egy adagnál a szilva mag helyére összegyúrt marcipánt tennék. Szerinted kiolvadna dunsztolás közben (én fapadosan főzök be mindent: gyümölcs, víz, cukor, fűszerek, két réteg befőző fólia közé szalicil)? És még mindig van vagy 50 kiló a fán, szerintem pálinka is lesz:-) Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gratulálok a sok befőtthöz, jó nagy munka lehetett :) Szerintem elolvadna a marcipán, bár még nem próbálkoztam ilyennel. A pálinka sem rossz gondolat ;)

      Törlés
  5. Azóta is állandóan nézem a szuper lekvárjaidat, amióta megkóstoltam azt a bizonyosat! Ez is fantasztikusan finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Megcsináltam. Köszi a receptet. Zseniális, gyorsan fogy. Két adag készült, a második adagba főztem még 1 őszibarackot is. Isteni lett mindkettő.

    VálaszTörlés