2012. április 13., péntek

Kandírozott ibolya - tojás nélkül, és ibolyaporcukor


Csodaszép ez a kis virág, imádom az illatát, és még enni is lehet őket :) A múltkor a srácok kint szaladgáltak a kertben, én meg közben kicsit lelegeltem a ibolyákat ... khm :) De azért nem rögtön a hasamba jutottak, hanem itthon fazékba ugrottak, onnan az alufóliára, végül a kávédarálóba. Így lett belőlük ibolyaporcukor! Sajnos nem lett sok belőle, mert nagyon csalóka ez a kis növény, lent azt hittem, hogy óóóó, rengeteget szedtem, aztán a kandírozás után kiderült, hogy mégsem... összeestek, összementek, eltűntek  :(
Nyam-nyam oldalán olvashattok a rózsaporcukorról, innen jött az ihlet, próbáljátok ki azt is! Fogadjátok szeretettel az én ibolyás verziómat :) 





Kandírozott ibolya

ibolya (amennyit csak bírunk szedni)
1 rész víz
2 rész cukor

Az ibolyákat egy kicsit megmostam. A cukorból és a vízből szirupot főztem, (nem kell sokat csinálni, én 50 gr vízből és 100 gr cukorból főztem, de sok megmaradt belőle) majd a virágokat belelógattam a száruknál fogva. (Úgy is működik, hogy beledobjuk őket, és kicsit hagyjuk főzni.) Végül alufólián megszárítottam.



Ibolyaporcukor

A kandírozott ibolyákat beletettem a kávédarálóba, nyakon zúdítottam cukorral és összedaráltam. Rém bonyolult, ugye?  ;)



7 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. na igen, ha nem jártam volna rá a kandírozott ibolyára, lilább is lehetett volna...:( majd megpróbálok gyűjteni még.

      Törlés
  2. Nagyon tetszik a recept, elmentettem.:)

    VálaszTörlés
  3. Már olyan régóta szeretném én is kipróbálni:) Biztos nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon klassz, még sosem próbáltam :)

    VálaszTörlés
  5. De jó, ez nagyon szimpi recept. Jövőre megpróbálom eszerint megcsinálni.
    Az idei valahogy nem jött össze, se íze, se "bűze"...gondolom ez nagyon nem normális.
    A tieidnek megmaradt az illata, és ibolya íze is van?

    Óóó és ibolyás cukor...hmmmm :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kandírozott ibolyának az illata nem nagyon maradt meg, de az íze nagyon jó volt, alig bírtam abbahagyni... :) persze szebben is meg lehetett volna kandírozni, de akkor csak erre volt erőm/időm. :S

      Törlés