2012. január 24., kedd

Mangó - datolyaszilva lekvár


A boltban "szembefutott velem" egy mangó. :) Habár egyáltalán nem vagyok az az egzotikus-gyümölcs mániás, most gondoltam, kipróbálom, milyen lekvárt lehet mangóból főzni. Kerestem, kutattam, találtam is egy szupi receptet, csak sajnos nem kaptam meg sehol sem a lekvárhoz való másik összetevőt.. :(  (direkt nem mondom el, hogy mi az, hátha Ő is egyszer még szembejön velem, és megkaparinthatom...:) Viszont datolyaszilvát, (másik nevén kaki - Diospyros khaki ) találtam, nem is egy helyen, úgyhogy ő lett a mangó kísérője. Egyszerű, de nagyon finom lekvár lett belőlük!
 


2 db datolyaszilva
1 db nagyobb mangó
200 gr cukor
kb 8 gr 2:1 zselésítő
1 tk citromsav

A datolyaszilvákat meghámoztam, és kis kockára vágtam. A mangóval ugyanígy jártam el. Mindegyikből kb 200 - 200 gr tiszta gyümölcshús lett. Hozzáadtam a cukrot, és a zselésítőt, majd egy éjszakára pihenni hagytam. Másnap összepürésítettem, hozzáadtam a citromsavat, majd a tűzhelyen forrás után még 3-4 percig főztem. Melegen üvegbe töltöttem, majd 5 percig fejtetőre állítottam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése