2012. január 6., péntek

Lángos - langosch!


Tudom, tudom, hogy lángost nem lehet üvegben eltenni a polcra..., de most egy kedves kérésnek teszek eleget ezzel a recepttel, és örömmel teszem! :) Azonban van egy rossz hír a külföldön élő olvasóknak:  a lángos recept egyik hozzávalóját - kefírt - csak Magyarországon lehet kapni...:(  De ha nem tudják beszerezni, nélküle is elkészíthető, csak több tejet kell használni. (A kefírtől lágyabb tésztát lehet kapni.) A megadott hozzávalókból jó nagy adag tészta lesz, úgyhogy ha nem vagyunk sokan, nyugodtan felezzük meg az adagot. Bár nagy előnye van a receptnek: ha nem akarjuk / tudjuk az egészet felhasználni, egy dobozban elrakhatjuk a hűtőbe, és másnap is bátran süthetünk belőle. Akkor jöjjön most egy kis nyár a télben! :)





500 gr liszt
2 tojás
2 dl kefír
1dl tej
2,5 dkg élesztő
2 tk só
0,3 dl olaj

sütéshez:
olaj

tetejére:
olivaolaj
fokhagyma

tejföl
sajt (trappista)

 
A tejben felfuttatjuk az élesztőt, eközben a lisztet, a tojást, a kefírt és a sót összekeverjük. Ha feljött az élesztő, azt is hozzáöntjük a keverékhez, legvégül pedig az olajat. Dagasztóval pár percig keverjük, hogy szép egyenletes tésztát kapjunk. Fél órára félretesszük pihenni. Olajos kézzel kis lepényeket nyújtunk, és forró olajban mindkét oldalát kisütjük. (Nekem nagyon hamar megsültek!) Ízlés szerint esszük: fokhagymás olajjal, vagy tejföllel, sajttal, vagy akár mindegyikkel! Jó étvágyat!



5 megjegyzés:

  1. Nyammm nyammm, nagyon jol nez ki ! Kar, hogy nem tudtam megkostolni :-) de majd megcsinalom otthon!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jól néz ki! Ezer éve nem ettem házi lángost... Neki merjek állni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miazhogy! :) Bevallom, nekem is ez volt életem első lángossütése. És, még nekem is sikerült. Jó étvágyat hozzá!

      Törlés
  3. Én azt olvastam, hogy ott, ahol előbb találni a boltban irót, ott azt ajánlott használni kefir helyett, itthon pedig iró helyett lehet használni kefirt, azonos eredménnyel. A kefir helyetti használatról nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy szódakenyérbe nekem iró helyett a kefir bevált!

    VálaszTörlés
  4. Talán ismeritek, tibeti (kaukázusi) kefirgombával házilag is készíthettek
    kefirt, bár nem próbáltam lángost sütni vele.. :) üdv, Thegrey

    VálaszTörlés