2011. november 29., kedd

Lemon curd - a tojás nélküli citromkrém


Bevallom őszintén, én idáig még azt sem tudtam, hogy a Lemon curd tojással készül. Sőt, továbbmegyek, még azt sem, hogy Lemon curd egyáltalán létezik! Ebből is látszik, hogy nem vagyok egy angolszász típus. Mostanában viszont egyre több citrusfélék jelennek meg a zöldségesnél, így kezdtem kutakodni, hogy citromból mit is lehetne készíteni. Már a magyar gasztrooldalakon is több helyen olvasni a Lemon curdról, ami egy tipikus angol citromkrém, hivatalosan pedig tojással készül. Ám egy német oldalon megtaláltam Jamie Oliver Lemon curd-jának receptjét. Abban nekem viszont kicsit sok alkohol volt, így egy kicsit módosítottam rajta. Aki viszont Jamie módjára szeretné készíteni, leírom az ő változatát is. A krém amúgy meglepően gyorsan elkészült, még gyerekterelgetés mellett sem volt több 10 percnél. :) Bátran ajánlom kisgyerekes anyukáknak!






100 ml citromlé (kb 2 db citrom)
150 ml narancslé (kb 2 db narancs)
100 gr vaj
30 gr átszitált kukoricakeményítő
100 ml fehérbor
150 gr cukor
1 citrom héja reszelve

Jamie még 50 ml whiskyt is tesz hozzá

A vajat egy kis lábosba teszem, felolvasztom, majd hozzárakom a keményítőt. Ezzel egy kicsit főzöm, amíg világossárga lesz. Lehúzom a tűzről, és hozzáöntöm a citromlevet, narancslevet, bort, (whiskyt), összekeverem. Végül a cukrot és a citromhéjat is hozzáadom, visszarakom a tűzre, és folyamatos kevergetés mellett főzöm, forrás után még 2-3 percig, amíg kellően besűrűsödik. Tiszta üvegbe töltöm,  5 percre fejtetőre állítom, majd ha kihűlt hűtőben tárolom. Kész. Én kiflivel illetve a hétvégéről maradt linzerkeksszel is kipróbáltam, csak akkor hagytam abba, mikor elfogyott a keksz  :)

 

3 megjegyzés: