2011. november 8., kedd

Csipkebogyó-hibiszkusz tea


Na jó, ez most lehet, hogy nevetségesnek tűnik, - kicsit az is - de a kamrában a teának is helye van! Szerintem. Másrészt meg, csinos kis üvegben tálalva, ez is szuper ajándékötlet. Szerintem. Ha tudunk szedni még szép csipkebogyót, és tudunk szerezni szárított hibiszkuszvirágot (én bioboltban találtam), nagyon egyszerű feladatunk van. És a végeredmény: igazi alapanyagokból készült, természetes, egészséges tea, ami egyáltalán nem egyenlő a bolti fűrészporos keverékkel. A csipkében ha nem írtam volna még, rengeteg a C-vitamin, emellett van még benne A, B, E, és K vitamin, pektin, alma-, és citromsav, fehérje, karotinoidok és magnézium. A hibiszkuszról legalább ugyanennyi jó mondható el, szintén magas a  C-vitamin tartalma, erősíti az immunrendszert, és újabb kutatások szerint, flavonoid tartalma miatt, napi 3 csészényi tea elfogyasztása hatékonyan csökkenti a vérnyomást.





1 marék csipkebogyó
1 marék hibiszkuszvirág

 A csipkebogyóinkat megmossuk,  megszárítjuk, majd a két végét levágjuk. Ezt követően kiszárítjuk - pl. felpakoljuk őket a radiátorra. Ha már jól kiszáradtak, felaprítjuk, majd 1 adag csipkebogyót azonos mennyiségű hibiszkusszal keverünk el, jól záródó üvegbe tesszük, légmentesen lezárjuk. A tea elkészítésénél fontos, hogy ne forrázzuk le,mert akkor a csipkebogyó elveszti C-vitamin tartalmát. Ezért várjunk pár percet, amíg kicsit visszahűl a vizünk, majd lefedve hagyjuk ázni úgy 10-15 percet. Mind a csipkebogyó, mind pedig a hibiszkusz savanykás ízű, aki így nem szereti, ízesítse kedvére!

2 megjegyzés:

  1. Dehogy nevetséges, sőt! Ha hiszed, ha nem, már készen van a fénykép az én csipkebogyótea-verziómról, csak még várja a blogra kerülést... :-D
    Igazán finom és tényleg nagyon egészséges!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! :) Kíváncsian várom a Tiedet! :)

      Törlés