2011. november 24., csütörtök

Téli tea: almás-fahéjas


Amikor kezd egy kicsit hidegebbre fordulni az idő, azonnal az almás-fahéjas teát keresem a boltok polcain. Azt hiszem aki egyszer ivott már ilyen teát, rögtön a rabja lesz! Ebben a zord, sötét, hideg téli időkben nagyon jól esik egy bögre finoman illatozó, meleg ital! Idén sem hagytam ki, persze bekerült a kosaramba a kedvenc téli teám. Ám, mikor megnéztem, mi is lehet a kis filterben, eldöntöttem, hogy ha lehet, többet nem veszek, hanem inkább én saját magam készítem. Nincs benne semmi olyan, - az aromákon kívül - amit nem találnék meg a konyhámban, kamrámban!
Szeretettel ajánlom a Deutsche Telekom német dolgozóinak! :)))





2 db alma
3 ek száratott hibiszkuszvirág
1 ek szegfűszeg
2 rúd fahéj
1 citrom héja
1 narancs héja

Az elkészítés csak annyiban bonyolult, hogy az almákat ki kell szárítani. Tehát meghámozni, kimagozni, felvágni, majd vagy a radiátor tetején, vagy a sütőben 50 fokon melegíteni / szárítani. Sütő esetén is eltarthat pár órát, én napokig a radiátoron szárítgattam. Addig meg türelmes voltam! :) Amikor már szépen kiszáradtak, fogtam egy kis üveget, beledobáltam az almadarabkákat, mellészórtam a szárított hibiszkuszvirágot (bioboltban vásároltam), a citrom és a narancs reszelt héját. Mivel mozsaram nincs, egy tiszta konyharuhába tettem a szegfűszeget és a fahéjat, majd húsklopfolóval jól rácsapkodtam párat. Majd a többi összetevő után küldtem őket is. Felhasználás előtt érdemes felrázni az üveget, mert különben csak az almákat halásszuk ki, a fűszerek meg az üvegben maradnak. Egy csészébe legalább egy evőkanállal rakjunk. Karácsonyi ajándéknak ez a tea is kiváló!

2 megjegyzés: