2011. december 12., hétfő

Kókuszos trüffel

Családomtól gyönyörű újságokat kaptam Németországból, Karácsony közeledtével pedig muszáj pár receptet kipróbálnom belőlük. A hétvégén végre volt egy kis időm, így az egyiket el is tudtam készíteni. Trüffel és bonbon gyártásban még nagyon kezdő vagyok, de ez még nekem is sikerült. Lehet ajándéknak is szánni, de akár a karácsonyi fogások után is mutatós, ünnepi ínyencség.





Kb 60 db trüffelhez

750 gr fehér csoki
100 ml kókusztej
1 lime reszelt héja
2 EK rum
cukorgyöngy (dr Oetker)

Én csak kis adaggal  próbálkoztam, Ti is nyugodtan felezzétek, harmadoljátoka mennyiségeket, mert 60 db, az naaaagy vendégseregnek is bőven elég! A fehér csokit apróra vágjuk. A kókusztejet, a lime héját és a rumot egy lábosba tesszük és felforraljuk, majd 450 gr fehércsokihoz adjuk. Addig kevergetjük, amíg a csoki elolvad, majd kihűtjük. A recept azt írja, hogy töltsük nyomózsákba, és mogyorónyi mennyiségeket nyomjunk egy sütőpapírra. Nekem ez a verzió nem működött, úgyhogy a kis kezemmel formáztam pici golyókat. 1 órára hűvösre tesszük.

A maradék fehér csokit gőz fölött megolvasztjuk. Itt jön egy kis csavar, a tapasztalt bonbonkészítők már tudják használni a cukor-, vagy maghőmérőjüket, és precízen, szakszerűen temperálják a csokit. Nekem ezt még tanulnom kell! Azért leírom, hátha valaki meg szeretné tanulni a temperálást: először maximum 45 fokosra szabad melegíteni a csokit, aztán vissza kell hűteni 27 fokosra, majd ismét felmelegíteni 30 fokosra. Akinek ez még nem megy (ahogy nekem sem), az csak melegítse fel a csokikát, és egy fogpiszkáló segítségével mártsa bele a kis golyókat. Majd rögtön rá kell szórni a cukorgyöngyöt, és egy hungarocell darabkába beleállítani a trüffeleket. Darabonként kb 70 kcal, úgyhogy van benne anyag!

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése